Tjekliste, til dig som skal i gang med eindom

Kom godt i gang med eindom, med denne tjekliste. Læs den gerne i gennem, eller se videoen, så du er godt rustet, til at opkræve din husleje.

Sebastian Lekdorf avatar
Skrevet af Sebastian Lekdorf
Opdateret over en uge siden

Hejsa 👋

Vi har lavet denne korte guide til dig som skal i gang med at bruge eindom. Se videoen, eller læs guiden nedenunder.

Guiden strækker sig over 5 punkter, og guider dig igennem, hvad du skal være opmærksom på, inden din første husleje bliver kørt igennem eindom 😎

Valg af abonnement

Første step er valg af abonnement. Vi tilbyder følgende:

Fra 500,- kr. onboarder vi alle stamdata og enheder for dig.

Opret dine enheder

Først og fremmest skal alle dine ejendomme og lejemål skal oprettes. Du kan med fordel gøre brug af vores automatiske BBR-funktion, som gør at når du opretter din første ejendom, så henter vi automatisk alle de lejemål, som har adresse samme sted som ejendommen 🏬

Vi har også en startguide som hjælper dig i gang med dette.

Hvis dit lejemål er en garage, lokale, p-plads eller noget tilsvarende, kan du altid ændre i navnet på lejemålet. Når du enten opretter eller har oprettet lejemålet, kan du ændre navnet på lejemålet til f.eks. "Lokale 18" eller "P-plads 01".

Opret dine lejere

Du kan først oprette en lejer, når du har oprettet lejerens lejemål. Når du skal oprette lejeren, følger du blot flowet i processen. Det vil sige:

  • Udfylder lejerens gængse information (Navn, mail, tlf., osv.)

  • Tilføjer en fast opkrævning. Det kan være husleje, aconto vand og varme. (Disse vil automatisk blive opkrævet måned efter måned)

  • Slutvis tilføjer du information om indflytningen. Det dækker depositum, forudbetalt husleje og indflytningsdato.

Du kan til at starte med kun vælge betalingsmetoden “Manuel” på alle dine lejere. Den kan dog blive ændret efterfølgende, når du har opsat Betalingsservice eller MobilePay.

Opsæt en betalingsmetode

Hvis du ønsker din administration helt automatiseret, skal du gøre brug af vores integration til Betalingsservice eller MobilePay. Det betyder, at vi automatisk sender alle dine opkrævninger afsted ud til lejerne, og automatisk afstemmer indbetalingen, når de har betalt til din bank.

Vi har lavet en guide til hvordan du her opsætter Betalingsservice og MobilePay.

En aftale hos Betalingsservice, kan i visse tilfælde godt tage op til 10 hverdage at få godkendt. Så sørg for at ansøge om en aftale i god tid.

Automatisk bogføring

Vi har integrationsmuligheder til både visma e-conomic og visma dinero. Det betyder at du slipper for at skulle bogføre alle posteringer - det gælder både opkrævninger, indbetalinger og finansbilag. Vores system gør det hele.

Benytter du visma e-conomic, har vi to integrationsmuligheder - en kasseklade- eller en debitor integration.

Benytter du visma dinero har vi en enkel integrationsmulighed, der kan du følge denne guide.

Besvarede dette dit spørgsmål?