Spring videre til hovedindholdet
Beboerportal
Sebastian Lekdorf avatar
Skrevet af Sebastian Lekdorf
Opdateret for over en måned siden

Med eindom får alle dine lejere og beboere adgang til en beboerportal. Herinde, har de mulighed for at skrive med sin udlejer/administrator, og på sigt kunne tilgå relevant ejendomsdata, dokumenter, billeder, opslagstavler, mv.

Hvad er eindoms Beboerportal?

Beboerportalen er en særskilt webside, som er udviklet til dine lejere og beboere. På Beboerportalen kan dine lejere enten besvare dine henvendelser, eller selv starte en ny mail til dit ejendomsselskab.


For udlejere, administratorer & andre brugere af eindom

Som bruger af eindom kommer I ikke til at kunne tilgå Beboerportalen. I vil som førhen kunne sender beskeder ud til jeres lejere, og de vil kunne ses under Sendt. De beskeder & svar I modtager fra lejerne, vil fremgå under Indbakke, under Beskeder.

Tilføj dine lejere til Beboerportalen

Dine lejere er som udgangspunkt ikke tilmeldt Beboerportalen. Hvis du ønsker at samtlige af dine lejere skal kunne tilgå portalen, så har du mulighed for at klikke ind på din organisation (Klik på dit navn oppe i højre hjørne --> Organisationer --> Klikke ind på den --> Vælge Indstillinger nede i venstre hjørne --> Vælge Andet --> Klikke Beboerportalen til, og Gem indstillinger i bunden).

Når denne er klikket af, vil alle fremtidige lejere automatisk modtage en invitation til beboerportalen, når de modtager deres første Besked fra jer.

For de nuværende lejere og beboere, vil de ligeså modtage en invitation til beboerportalen, når I sender den første besked ud til dem.

I vil også have mulighed for at kunne tilføje lejerne manuelt med det samme. Det kan gøres ved at klikke ind på en Lejer --> Information --> Beboere --> Inviter beboer.

Hvad sker der når lejere besvarer dine beskeder?

Som bruger af eindom vil du modtage en mail om at der er kommet et nyt svar fra en beboer. Derfra kan du klikke på linket i mailen, eller klikke ind i eindom, under Beskeder, og se, samt besvare, beskeden til lejeren.


For dine lejere & beboere

For at dine lejere kan besvare de henvendelser du sender til dem, skal de inviteres til beboerportalen, og oprette en bruger her.

Når de har oprettet en bruger,

Hvad kan lejerne se på Beboerportalen?

Lejerne har i første omgang kun Adgang til at se de beskeder de enten selv har sendt, eller de beskeder de har modtaget af ejendomsselskabet. Har de flere lejemål (fx et boliglejemål og et depotrum), kan de klikke oppe på lejemålets adresse, og skifte mellem de to lejemål.

Hvordan sender dine lejere en besked?

Når dine lejere logger ind, lander de automatisk på siden Beskeder. Her kan de ved at klikke + Ny besked skrive en ny besked, hvor de kan give beskeden et emne, samt definere testen.

Når den er sendt afsted, kan de som i andre mail-systemer se beskeder under Sendt, og se de beskeder de har modtaget under Indbakke.

Hvad hvis dine lejere & beboere ikke tilmelder sig?

Tilmelder dine lejere sig ikke til Beboerportalen, vil de stadigvæk modtage en mail, om at de har fået en besked. Beskeden kan stadigvæk ses i mailen, men den kan ej besvares, før de har oprettet en bruger.


Generelle spørgsmål vedrørende Beboerportalen

Ændring af lejers mail, hvis de er tilmeldt Beboerportalen

Når en lejer først er tilmeldt beboerportalen, kan lejers mail ikke ændres. Det skyldes at den mail er koblet op på en bruger i beboerportalen. Skal mailen ændres, kræver det lejeren bliver afmeldt Beboerportalen --> Mailen ændres i eindom --> Lejer inviteres på ny.

Besvarede dette dit spørgsmål?