Spring videre til hovedindholdet

Opret ny fast opkrævning

eindom tilbyder faste opkrævninger på lejerne, som kører automatisk hver måned.

Freja avatar
Skrevet af Freja
Opdateret i dag


Når du opretter en lejer i eindom, så dannes lejerens faste opkrævninger fra start af. Efterfølgende er det selvfølgelig muligt at ændre og tilføje på samme lejer - denne guide vil beskrive følgende trin.


Opret en fast opkrævning på eksisterende lejer

Dette gør du ved at klikke ind på gældende lejer --> klik så på Økonomi under lejeren. Man starter automatisk på siden med faste opkrævninger, så her klikker du på den lille blå boks ude til højre + Ny fast opkrævning --> Her får du så muligheden for at vælge start og slut dato på den faste opkrævning, du nu er i gang med at oprette. Når alle alle felter er korrekt udfyldt, så klikker du på Gem opkrævning.

Det er muligt at vælge månedligt, kvartalsvis, halvårligt og årligt.

Den faste opkrævning vil nu kører automatisk i det tidsinterval du har valgt.


Opret flere faste opkrævninger på en gang

Det er muligt at oprette flere faste opkrævninger på en gang, på forskellige lejere.

Dette gør du ved at klikke ude i venstre side menu på Økonomi --> klik så på Faste opkrævninger --> oppe i højre hjørne klik på + Ny fast opkrævning.


Nu kan du så vælger om det er enkelte lejere eller en af dine ejendomme der skal oprettes en fast opkrævning på. Efterfulgt skal resten af felterne oplyses korrekt.

Under hvilke type opkrævninger du ønsker, er det muligt at tilføje ekstra linjer i så fald, dette ønskes. Her skal du blot klikke på + Tilføj ny linje.


Til sidst skal du klikke på Opret ny fast opkrævning. Nu vil de blive vist under enkelte lejers oversigt over faste opkrævninger, og under den side du lige har oprettet de nye faste opkrævninger.

Sæt en fast opkrævning på pause

Det er muligt at sætte en fast opkrævning på pause, i stedet for at slette den og dernæst oprette den igen når den skal i brug.

Det gør du ved at klikke ind under oversigten af de faste opkrævninger på lejeren, som du finder under Lejeren --> Økonomi --> Faste opkrævninger.
Klik så på kuglepinden under handlinger ude i højre side af den faste opkrævning du ønsker bliver sat på pause.
Hvis du ønsker at den faste opkrævning bliver sat på pause omgående, vælger du blot den gældende måned vi er i, under feltet "Hvornår skal opkrævningen køres sidste gang?"

Når så den faste opkrævningen skal i gang sættes igen, så redigere du ved at klikke ude på kuglepinden under handlinger, og fjerner så slutdato.
Her vil den faste opkrævning så køre fra næste måneds kørsel.


Rediger en fast opkrævning

Når du først har oprettet en fast opkrævning på en lejer, vil denne automatisk køre måned efter måned, eller kvartal efter kvartal.

Du har dog selvfølgelig mulighed for at ændre i den!

Du klikker blot ind på lejeren det drejer sig om --> Økonomi --> Fasteopkrævninger--> Klikker på Kuglepinden under Handlinger.

Herinde har du først og fremmest mulighed for at vælge datoer for hvornår den faste opkrævning evt. først skal starte eller slutte.

Du kan også vælge om det skal opkræves hver måned, eller hvert kvartal.

Du har også mulighed for at ændre i beløbene som opkræves, og tilføje eller fjerne nye opkrævningstyper.

Når du har lavet dine ændringer klikker du Gem ændringer.

Hvornår bliver faste opkrævinger dannet og sendt afsted?

I eindom danner og sender faste opkrævninger afsted den 7 sidste bankdag i måneden, kl. 13:00.
Så alle ændringer og tilføjelser skal ske inden den dag falder.


Besvarede dette dit spørgsmål?